Jaunai automašīnai kondicionieru diagnostika jāveic ik pēc 2-3 gadiem. Automašīnai, kura vecāka par 7-10 gadiem, kondicioniera uzpildi būtu jāveic reizi gadā. Ja ir aizdomas par kondicionēšnas sistēmas defektu nepieciešams veikt diagnostiku un remontu, un tikai tad sistēma tiek uzpildīta.   

Diagnostikas brīdī tiek veiktas sekojošas darbības:

  •          no sistēmas tiek izsūknēts gāzes atlikums,
  •          sistēmā tiek izveidots vakuums, kas nepieciešams, lai pārbaudītu tās hermētiskumu,
  •          sistēma tiek atbrīvota no mitruma un dažādiem piemaisījumiem,
  •          kondicioniera sistēma tiek uzpildīta ar ražotāja noteikto gāzes daudzumu, kā arī speciālu eļļu un ultravioleto piemaisījumu (ja nepieciešams atrast freona noplūdes vietu).

Pēc auto parametriem tiek noteikts kondicioniera sistēmas gāzes daudzums gramos (g). Kondicioniera sistēmai jāizmanto automašīnas ražotāja noteikto gāzes tipu.

Kondicionieru sistēmā gaiss ieplūst pa automašīnas priekšpusi, kur tas radiatorā atdzesē silto kondicioniera šķidrumu, tad gaiss nonāk līdz salona radiatoram, kur ienākošais gaiss tiek atdzesēts un tālāk tas nonāk auto salonā, viela, kas cirkulē sistēmā, darbības laikā atdziest un sakarst  un no šķidruma pārvēršas par gāzi.

 

 

Iemesli, kāpēc nedarbojas sistēma:

Jānomaina salona filtrs.Precīzāk – kondicionieris strādā, taču aukstais gaiss netiek salonā, jo to aiztur netīrais gaisa filtrs. Turklāt sistēmā veidojas liels mitrums no neizdalītā aukstā gaisa.

Sistēmas filtra defekts.Kondicioniera radiatoram ir atsevišķs filtrs, kas aiztur visus netīrumus. To nepieciešams mainīt pēc katra kondicioniera sistēmas remonta, jo, izjaucot sistēmu, tajā var iekļūt netīrumi.

Radiators.Kondicionētāja sistēmai ir atsevišķs radiators. Pēc izskata un formas tas ir tāds pats kā motora dzesēšanas radiators, tikai mazāks. Radiatoru var mehāniski bojāt no ārpuses vai tas var ‘’aizaugt’’ ar netīrumiem vai korodēt. Šo radiatoru parasti neremontē, bet gan maina.

Kompresors.Kompresors ir agregāts, kas saspiež kondicionētāja gāzi un pārvērš to par šķidrumu. Šādā sabojāšanās gadījumā kompresoru noņem, remontē, restaurē vai maina.

Bojātas blīves vai blīvgredzeni. Gumijas mēdz izkalst un sažūt, tādēļ kļūstot nehermētiskas.

 

Svarīgi:

  •          Izvēlieties diagnostikas remonta servisu ar atbilstošu diagnostikas aparatūru,
  •          Reizi gadā veiciet sistēmas apkopi,
  •          Arī aukstajos ziemas mēnešos dažkārt ieslēdziet kondicionieri,
  •          Karstajā laikā jāpārliecinās, vai zem automašīnas veidojas kondensāta peļķīte zem motora. Tam tā jābūt, jo atdzesējot gaisu, veidojas ūdens kondensāts. Gadījumā, ja kondensāts neizdalās, tas var sabojāt sistēmu, piemēram, aizsalstot (ziemā),
  •          Sekojiet temperatūras rādītājiem panelī,
  •          Dezinficējiet auto salona ventilācijas sistēmu.
  •          Uzturiet freona spiedienu sistēmā arī ziemas mēnešos – “tukša” sistēma var neatgriezeniski sbojāt kondicioniera sūkni.

Kontakti

Rezerves daļas:        22008868
Serviss:                   26424253
Riepu tirdzniecība:     29212126
Riepu serviss:           22008869
Virsbūvju remonts:     28329537

Darba laiks

Pirmdien - Piektdien 8.00 - 18.00
Sestdien - 9.00 - 15.00
Svētdien - slēgts


Aptauja

Kas Jums ir noteicošais izvēloties vasaras riepas